Let it snow, let it snow, let it snow.......

MITT NAMN ÄR ISA! FLATCOATED RETRIEVER-ISA!

söndag 14 februari 2010

Ett nytt ställe!




Hej på Er!





Jag ska vara hos min foster*moster nu ett tag för Matte läser, jobbar och har fått mycket att göra och hinner inte med mig lika mycket som tidigare. Hon pratar med en vän om mig och jag får komma dit och se om jag och hon trivs ihop. Hon har lite mer tid.


Nu har det gått två dagar och jag har verkligen visat mig från min bästa sida. Jag kallade henne styv-matte, men det gillade hon inte utan tycker att foster*moster låter bättre eftersom min matte är som en syster för henne.



Första natten sov jag som en stock, det var väl för att allt var nytt, lukter och liknande!



Vi gick ut en långrunda på lördagen och f*m kunde släppa mig lös på en gröning. Eftersom det var mycket snö där gjorde jag snöänglar med hela kroppen. Helt underbart att rulla sig i snö.

Igår var vi och hälsade på f*m´s son som heter Danne. Han blev så förälskad i mig att han satt på golvet hela tiden och sa upprepade gånger att jag var ju helt underbar. Jag kan inte hjälpa det men jag tycker så mycket om människor att jag vet inte till mig! De känner nog det på sig!

På kvällen kom f*m´s kompis med sin son och tjej och hälsade på. De charmade jag också. Oj så mycket kel jag fick.

Innan vi skulle gå och lägga oss gick vi ut på samma gröning igen i mörkret men eftersom det var snö var det ljust där ändå.

Jag sprang runt som en galning och lekte. Det var så kul!

Idag, söndag, gick vi en lååång runda ute på en stor åker. Vi plumsade i snö i över en timme och hade jättekul!

Jag var helt slut när vi kom hem och det var f*m också.

Jag träffade två pojkhundar under dagen och det gick jättebra förutom att Gigo, den sista pojkhunden var lite för ivrig så då fick jag markera rejält. Sedan gick vi fint sidanom våra förare hela promenaden. De skulle vi göra fler gånger sa de!

Vov från mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar