Let it snow, let it snow, let it snow.......

MITT NAMN ÄR ISA! FLATCOATED RETRIEVER-ISA!

fredag 26 februari 2010



Hej igen!
Det var ett tag sen sist!
Men det händer nya saker hela tiden!
I lördags träffade jag Doris, eller Dorran som hon kallas! Hon ska bli min nya vän!
En jättetrevlig shitzu men hon var lite rädd för mig. Jag blev så stolt för fostermoster jämförde mig med Daddy som bor hos Ceasar! Den hunden vet hur man tar osäkra hundar och det visste jag också. Henne visade jag att jag är übersnäll. Hon skällde bara en gång åt mig och det var för att hon var kopplad och jag lite för framfusig! När jag förstod att hon var rädd, la jag mig snällt ner och visade min välvilja. Hon sprang under möblerna men jag fick henne att lukta på mig lite. Hennes matte tycker att vi ska träffas mycket för det är bra för Dorran och det har jag inget emot.
Sedan kom f*m´s kompis, Zdenek och vi gick ut en lång runda till Kabbarpsfältet . När jag var frikopplad sa f*m att
-Nu trivs hon!
–Ja, sa Zdenek! Hon riktigt retrievs! Jag förstod inte det roliga i det men f*m skrattade!




Jojo har haft lov hela veckan och varit hemma hos mig! Så mysigt vi haft det. Han får inte gå ut med mig men väl släppa ut mig i trädgården. Den är rolig för det finns fåglar där eftersom f*m matar dem. Massor med villebråd att jaga alltså. Däremot har fåglarna fått kompensation för Jojo har ryktat mig flera dagar och hår från både mig och Doris (hennes matte kom med en påse) ska ge nya fågelungar värme i bona!

I måndags åkte de iväg från mig men det gjorde inget för de hade åkt till Zoogiganten för att handla lite grejer till mig. En stor påse mat, hundgodis som f*m la i en glasburk som jag kan se. Rena tortyren alltså! Ett ben som är bra för tänderna fick jag och genast sa Jojo att jag luktar mycket bättre i munnen nu.



I onsdags kom Gigo hem till oss med sin matte Gerd. Gigo var som tokig i mig men jag höll honom kort. Han ville rida och dominera men alla, Gerd, f*m och jag blev arga på honom så till sist gav han upp. Jag markerade rejält! Det här kommer att bli jättebra sa människorna! Bara han chillar lite så tror jag det också.

Danne kom med sin flickvän, Liv, igår och vi åt pizza. Ja, jag fick en smakbit! Det var gott och jag skulle kunna tänka mig mer men f*m sa stopp. Typiskt! Danne kelade med mig och de stannade länge. Han kände inte av mig, sa han sen. Vaa? Jag var ju hos dem och kelade med honom mycket. Vad menar han? Nu blir jag putt! Jag ska visa honom nästa gång.

I morse gick vi ut långrunda till Kabbarp för f*m är ledig idag. Hon sa att vi snart inte kan gå där på ett tag för det blir för geggigt! Synd!
Men det finns fler ”jaktställen”.
Puss och voff!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar